Kim

Stockholmspolisen
 
Igår kväll plöjde jag flera avsnitt av Stockholmspolisen. Det var väldigt intressant och spännande att se hur de går till väga. Jag blev chockad över hur många fall som lades ner även fast jag givetvis vet att polisen har brist på personal och också vet sedan innan att många fall läggs ner i dagsläget.
 
En polis beskrev det så bra. Han sa att medans människor lever i sina små bubblar så är vi ute och tar del av allt det hemska. Vilket är sant. Många av oss hör bara talas om att brotten ökar, men poliserna upplever ju ständigt ökningen av brotten. Hur som helst så är det definitivt ett nytt favoritprogram här hemma.
 
Idag ska jag på seminarium. JIPPIE! Haha nej faktiskt inte. Jag är så otaggad som jag kan bli. Men på tal om nånting annat så har jag blivit mer hungrig nu i vecka 17..men jag antar att det är för att barnet växer fortare och behöver mer energi nu? Jag har även blivit mer illamående de senaste dagarna. Jag som trodde att det hade gått över för gott....men nej, tji fick jag. Senast jag kände av illamåendet var runt vecka 12 och nu kommer det tillbaka igen? Why?? Dont get it..
 
Nu ska jag fortsätta mysa med Siri och plugga vidare :) Ha det fint så hörs vi snart igen!