Kim

Spydiga skandinavier som dricker för mycket utomlands
 
Igår var jag och E hos frisören vilket verkligen var välbehövligt - Det var minst sagt slitet. Jag och frisören pratade lite om vår tid i Spanien och hur pass vanligt det är att skandinavier dricker för mycket utomlands. Många pensionärer väljer att bosätta sig i Spanien, vilket jag mycket väl kan förstå. Men att bli full vareviga dag känns ganska meningslöst utifrån mitt perspektiv. Jag fattar inte heller hur dom orkar? Om jag ska generalisera måste jag säga att norrmännen var värst. Och spydigast.
 
Jag minns särskilt ett tillfälle då jag och E satt och åt middag på en resturang en kväll och hur vi plötsligt hör norrmännen öppet sitta och prata om hur äckliga Spanjorer är. "Att ligga med en spanjor är inget för mig" sa den ena tanten och fortsatte sippa på sin drink. "Nej fy så äckligt" sa den andra tanten. När servitören kom och frågade sällskapet om de bestämt sig för vad de ska äta utbrast en av männen i sällskapet "Can you talk english?" medans resterande i sällskapet flinade hånfullt. Och då måste jag poängtera att servitören frågade på klar och tydlig engelska. Man förstod varenda ord han sa. Men det var tydligen viktigt att vara dryg och spydig. 
 
Har ni varit med om spydiga skandinavier utomlands?