Kim

Hur kommer katterna reagera?
 
Något jag är nyfiken på är hur våra katter kommer reagera när vi kommer hem med ett litet spädbarn. Baloo brukar bli rädd för småbarn och sakta backa bakåt när de går emot honom, haha. Jag undrar om han kommer reagera så med vårat barn också? Det skulle inte förvåna mig om Siri blir as rädd när barnet skriker, hon blir verkligen rädd för allt man kan bli rädd för.
 
Men däremot så kommer hon alltid och tröstar mig när jag gråter, kanske att hon kommer göra likadant med bebben? Det vore så gulligt. Jag tror faktiskt att Baloo redan förstått att jag är gravid då han verkligen har vakat över mig sen jag blev gravid. Om han sover i ett annat rum än mig numera blir jag chockad. Innan har han aldrig sovit i samma rum så på något sätt så tror jag att han instinktivt vill skydda mig/barnet.
 
Det är i alla fall min och sambons tes. Siri är precis som vanligt så jag tror faktiskt inte att hon vet om det. Förra veckan satt jag och kollade på massa youtubeklipp där hundar och katter skyddar mattes gravidmage vilket verkligen fick mig berörd. I och för sig så krävs det inte så värst mycket för att jag ska bli rörd. Speciellt inte nu, haha.
 
Här är några bilder på mina fina älsklingar. I år har jag haft dom i 7 år.
 
 
Här är lilla Siri endast 4 månader. 
 
 
Här chillar Baloo uppe på soffan i min och exets förra lägenhet, haha.
 
 
Och här är en närbild på finaste Baloo. Världens smartaste katt.
 
 
Och här är jag och en sönderpussad Siri på mammas veranda. Haha jag tycker nästan synd om henne när jag ser bilden.