Kim

Sammandragningar som spökar?
 
De senaste två dagarna har jag funderat på om jag börjat få sammandragningar. Jag är nu i vecka 19 och läste nånstans att de kan komma efter ungefär halva graviditeten men att det är ganska individuellt.
 
Om jag reser mig fort kan det verkligen dra och krampa i livmodern. Men till skillnad från ligament smärtor så stannar den här smärtan lite längre. Vad tror ni? 
 
Om jag lägger mig och vilar eller sätter mig så avtar det väldigt snabbt, så jag är inte jätte orolig. Mest nyfiken på om det är sammandragningar eller inte. Jag får ta upp det med barnmorskan nästa gång jag är där.
 
Skönt att skriva av sig lite i alla fall. När det gått över tror jag ofta att jag inbillat mig av nån anledning. Haha. Hur som helst. Nu ska jag ta en promenad och sen ska jag fortsätta plugga. Ha det fint så länge.