Kim

Alltid nya cravings
 
Jag har alltid haft en bild av att gravid-cravings är något bestående. Att man till exempel får sug för morötter och sen förblir sugen på det hela graviditeten. Så när mina cravings skiftade från vecka till vecka och ibland från dag till dag trodde jag inte att jag hade haft något riktigt craving-begär än.
 
Det där oemotståndliga begäret som jag kommer vara sugen på hela graviditeten väntade jag på väldigt länge med andra ord. Men nu har jag börjat förstå att det nog kan skifta. Haha. Jag är nu i vecka 18 och mina cravings hitills har jag gjort en liten lista av här nedan. 
 
1. Äpplen utan skal 
2. Apelsiner 
3. Ceasarsallad 
4. Varm chockad
5. Ägg 
6. Blåbärspaj 
7. Apelsinjuice 
8. Blåbärste 
9. Russin
10. Sojakorv 
 
Ni som är eller har varit gravida, har ni haft bestående eller varierande cravings?